Han hagut de suportar molts insults relatius a la seva al·lopècia. Però ells no s'han despentinat i han continuat demostrant les seves habilitats amb la pilota als peus. Són els:
CALBS UTD
Hi ha qui els considera un amulet. Laurent Blanc sempre li feia un petonet a la calba de Fabien Barthez (1) abans de començar els partits de França, i van guanyar el mundial. També van coincidir al Manchester United, on compartien vestuari amb un que feia més por, Jaap Stam (2). En canvi hi ha calbs simpàtics, com Abelardo (3) que explicava acudits als seus companys. Altres, com Roberto Ríos (4), es van fer famosos per costar un dineral. 2000 milions de pessetes va pagar l'Atheltic per fitxar-lo del Betis. A Sevilla encara riuen. I un somriure també es dibuixa a la cara dels culers quan escolten el nom d'Spasic (5), autor d'un gol en pròpia porteria que va donar la victòria al Barça en un partit contra el Madrid. Millor no riure del primer migcampista. Viktor Onopko(6), aquell rus que va jugar mil anys a l'Oviedo. I què me'n diu de Rafa Paz(7)? Aquest l'estaveu a punt d'oblidar. El tenieu relliscant entre dues neurones. Si passem a un àmbit internacional arribem a Attilio Lombardo (8), un rodamons del Calcio que va perdre la final de la Copa d'Europa contra el Barça quan jugava a la Sampdoria. També trobem el gran Iordan Letchkov(9), integrant de la Bulgària que l'any 94 va meravellar durant el Mundial dels Estats Units. I acabo amb la davantera. Dos pesos pesats. Gianluca Vialli (10), que va acabar d'entrenador-jugador al Chelsea (una altra alineació que haurem de fer!) i finalment, el capità. El calb dels calbs. Perquè si parlem d'al·lopècia hem de parlar d'un jugador que va jugar al Cadis, al Tenerife i a l'Alacete. Un argentí que tothom s'estimava, sempre en equips humils i fent el paper de matagegants. Era el David i sempre lluitava contra els Goliats del futbol. Quan heu vist la foto, potser l'heu confòs amb l'àrbitre Pier Luigi Collina, que també mereixeria els honors d'aparèixer aquí. Però és Oscar Alberto Dertycia (11). Ohhh!! Mític, oi?

1 comentari:
Perdona la meva inoperancia si m'he perdut alguna cosa, però.. i robben/ sjneider? i parlant de jubilats, Zidane?
Publica un comentari a l'entrada