![]() |
| (De Google Images: Caza Mayor en Cuenca) |
El CAC (Consell Audiovisual de Catalunya) ha emès un informe sobre el pluralisme esportiu als mitjans de comunicació. Un dels canals estudiats ha estat BTV. Els estudiosos que han fet l'informe treuen diverses conclusions, molt interessants.
Critiquen el paper dominant del futbol en els espais informatius, i també la poca presència de l'esport femení. Argumenten que a Catalunya com l'esport femení representa un 20% de les llicències federatives, se n'ha de parlar més. També que s'hauria de donar més espai a la resta d'esports, també responent a criteris de nombre de llicències federatives.
Quan ho he llegit, m'he enfadat. Primer, perquè esmenten un dels mitjans estudiats és BTV i llavors no en fan cap menció concreta. Perquè estic segur que som els més poliesportius, i també els que en proporció, ens fem més ressò del futbol femení. Però sobretot m'ha indignat que l'ens que vetlla pels continguts audiovisuals generi estudis tan demagògics.
Volen un informatiu que respongui al pluralisme esportiu, en funció de les llicències esportives a Catalunya. Això em sona a blocs electorals traslladats al món de l'esport. Un informatiu de 10 minuts hauria de parlar (segons les llicències esportives a Catalunya de 2010):
- 2 minuts de futbol. Dels quals 8 segons haurien d'estar dedicats al futbol femení.
- 1 minut i 20 segons de bàsquet. 19 segons de bàsquet femení.
- 53 segons de caça. 0'1 segon de caça femenina.
- 43 segons de golf. 16 segons de golf femení.
- 34 segons de muntanya i escalada.
- La resta de l'espai hauria d'estar repartit per desenes d'esports. El que menys representació tindria seria el de curses de llebrers, que disposaria d'1 centèssima de segon a l'informatiu. Una imatge subliminal.
M'agrada el pluralisme en els informatius, però no es pot demanar amb uns arguments tan poc sòlids. Perquè llavors la caça hauria de ser el tercer esport més representat. I jo ho sento molt, però m'hi nego.

2 comentaris:
Me parece lamentable. Yo siempre sigo los informativos de BTV y me gusta que precisamente se habla a menudo de fútbol femenino. Un abrazo Marcos!
Curses de llebrers... m'encanten.
Publica un comentari a l'entrada