1.- L'expulsió del capità argentí Rattin durant el Mundial 66 en el partit que jugava el seu país contra els amfitrions, Anglaterra. Es comenta que Rattin li va dir a l'àrbitre, l'alemany Kreitlein: "Qué cobrás hijo de puta". I Kreitlein, que no entenia res de castellà el va fer fora. Per la forma com Rattin el mirava mentre li deia. Una mica passarell l'argentí que si hagués somrigut mentre l'insultava, encara estaria jugant. Rattin feia veure que no entenia que havia de marxar. I uns minuts i un traductor més tard, va abandonar el camp. Abans es va permetre el luxe de maltractar el banderí de córner (És el que es veu en el video, per si us voleu estalviar 9 segons de Youtube) i asseure's a la catifa vermella de la Reina Isabel d'Anglaterra. Un gest que sembla que estava molt mal vist. Tot això mentre desenes de milers d'anglesos li cantaven "animal".
2.- Després del partit i veient la confusió generada pel conflicte lingüístic, un assessor dels àrbitres de la FIFA, l'anglès Ken Aston, tornava a casa pensant en la situació.
Destaco les seves orelles, perquè no puc deixar de mirar-les. Són enormes. Bé, el cas és que aquest senyor generós d'oïdes, va aturar-se a un semàfor. I se li va encendre la llumeta. Va pensar: vermell: "Estàs fora" i groc "Estàs avisat". I es van instaurar les targetes a partir del Mundial de Mèxic 1970. Ja no calia parlar el mateix idioma per entendre que estaves expulsat.
Així que podem dir que les targetes són germanes bessones de la rivalitat d'Anglaterra i l'Argentina. Van néixer el mateix dia. L'any 1982 la Guerra de les Malvines va dinamitar encara més l'enemistat entre les dues seleccions, i 4 anys més tard, el gol de Maradona amb la mà afegit al gol del segle les va convertir en irreconciliables. Argentina i Anglaterra s'havien convertit en els pares de les targetes, i sobretot d'una forta rivalitat.
Tot i això alguns jugadors argentins van jugar a la Premier. Ricardo Villa i Osvaldo Ardiles van ser dels pioners. Van fitxar pel Tottenham l'any 1978, després de guanyar el Mundial amb Argentina. Es van convertir en ídols locals. I van aprendre anglès.
*Al 1978 ja hi havia Ipod, però era un secret molt ben guardat i només estava a l'abast d'algunes elits jueves. I tots sabem que el Tottenham és l'equip amb més seguidors jueus de la Premier.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada