19.4.10

Reflexions derbístiques


www.btvnoticies.cat

El derbi de veritat va acabar empatat. Segurament hi ha molts motius que van ajudar que l'Espanyol aconseguís un punt contra el Barça, que sobre el paper, és infinitament superior. L'ambient a Cornellà, la proximitat del partit de l'Inter, el plantejament barroer blanc-i-blau, etc. Però n'hi ha un que considero el més important: La majoria de jugadors del Barça són del planter. S'han fet a la Masia i han passat per totes les categories de futbol base. Durant tota la vida el màxim rival era l'Espanyol. I això els va provocar certa sobreexcitació, moltes ganes de donar una lliçó als periquitos.

Tot els derbis de l'era Guardiola s'han jugat amb els mateixos ingredients. Joc subterrani de l'Espanyol, excessiva precipitació del Barça. Als blanc-i-blaus li ha afavorit aquest plantejament i sempre han tingut oportunitats de sumar punts en els derbis. Els jugadors del Barça li tenen ràbia a l'Espanyol i això els fa perdre el nord. Dissabte el van perdre. Malgrat això, l'equip continua líder a la lliga i viu a la Champions. I les portades de Marca tornen a parlar de Canguelo. Tot plegat, unes molt bones sensacions.