15.4.10

Perles brasileres

Vídeo de fiebre Maldini emès el 24/03/2008 sobre Neymar i Coutinho

Madrid, Chelsea, Manchester o Barça són alguns dels clubs suposadament interessats en Neymar, un jove jugador de 18 anys que defensa la samarreta del Santos. Molts el comparen ja amb Messi, fet que no deixa de ser curiós perquè habitualment el referent solia ser Maradona o Pelé. Ara ja comparem jugadors amb altres que encara estan en el punt àlgid de la seva carrera esportiva. No ens molestem en esperar que acabin d'escriure la seva història.

Jo a Neymar el vaig veure al Mic 2008, el torneig de futbol internacional que s'organitza a la Costa Brava, en el qual la selecció de Brasil hi participa any rere any. Ell i Coutinho van ser la sensació de la 'canarinha' cadet que va guanyar el torneig. Paral·lelament, en categoria juvenil es va imposar la selecció de Mèxic. L'estrella dels asteques va ser Jonathan Dos Santos, un producte de la Masia del Barça.

Però centrem-nos en els dos brasilers. En aquella canarinha a mi em va causar més bona impressió Coutinho. Em va semblar més complet. El mateix debien pensar els caçatalents de l'Inter de Milà que aquell mateix estiu van pagar 3'8 milions d'euros al Vasco Da Gama pels seus drets. El jugador continua al Vasco perquè la FIFA va determinar que s'hi havia de quedar fins que fes 18 anys (el proper mes de juny). Neymar juga més avançat, i li agrada molt caure a les bandes. Així evita el trànsit de defensors i pot desenvolupar millor el seu joc. És més malabarista que Coutinho, menys efectiu. He vist pocs partits del Santos però a mi em recorda més a Robinho que a Messi. No el veig encara jugant a Europa perquè les jugades que fa a Brasil no són tan fàcils a les grans lligues del vell continent. És un bon jugador que encara no ha fet res, i cal temps per veure si destacarà o desentonarà en un equip gran.