Avui s'han trobat dues maneres de concebre el futbol. M'ha meravellat la comparació que feia a la prèvia del partit Ramon Besa comparant l'estil d'uns i altres amb tambors i violins. Una metàfora digna dels grans i fidel a la realitat. El Barça ha sortit decidit a cuidar, acaronar la pilota. Sense renunciar al seu joc d'atac habitual. És cert que no hi havia la fluidesa de sempre, que s'han comès algunes imprecisions. Però davant hi havia el Madrid, disposat a prendre al peu de la lletra les paraules del director del Marca Eduardo Inda "Parar a Messi por lo civil o lo criminal". Tampoc hi ha ajudat gaire el paper de Mejuto, decidit a fer la vida impossible als blaugrana.Aliè a tot plegat el Barça ha seguit tocant la melodia que més li agrada. La del toc. El Madrid seguia rascant, i precisament en un intent d'aturar a Messi per la via criminal ha arribat el primer. Mejuto ha xiulat falta a favor del Barça, però ja li recriminava a Messi que no es quedés a terra. Segurament quan ha tornat a aixecar els ulls, s'ha trobat que l'argentí ja li havia donat la pilota a Xavi, que li ha tornat magistralment perquè Messi fes el 0 a 1. El Barça ha continuat amb el seu domini i Mejuto ha vist tan clar que allò s'havia d'acabar que ha xiulat la mitja part en un córner a favor dels blaugrana quan encara no s'havia acabat el temps afegit.
A la segona Xavi ha decidit agafar el seu violí i marcar-se un solo. Assistència mil·limètrica a Pedro, que en 3 tocs ha deixat clar que es pot fer un control, marxar d'un rival, deixar tothom enrere i marcar gol. El canari és limitat però té una espurna de màgia que el fa ser molt especial. A partir d'aquí el Madrid ho ha intentat, però l'embranzida percussionista només ha servit perquè tothom constatés que Valdés és el millor porter del món. A l'altra porteria Casillas també ha estat a un gran nivell, i ha salvat un parell més.
Quan faltaven pocs minuts pel final ha arribat la nota curiosa... Algú ha deixat anar un irònic: "300 millones de euros después, Raul bebe agua y se dispone a salir". Brutal. Gran victòria del Barça que per cert, ha jugat amb 8 jugadors fets a casa. Mèrit afegit per un equip que passarà a la posteritat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada