30.3.10

Apagada analògica



11:59. Redacció d'esports de BTV. Tot a punt per a l'apagada analògica. Nervis. Em pregunto perquè no s'ha fet un programa especial com per la nit de Cap d'Any. Hagués tingut la seva gràcia, amb un parell de mítics fent el compte enrere. Sonen les campanades. Les 12:00. No hi ha apagada analògica? Més nervis. La senyal ja no és gaire nítida. El 3/24 deixa d'emtre en 16:9. És un avís? No passen ni deu segons i ja tinc la resposta. TV3, Canal 33 i 3/24 deixen d'emetre en analògic. Surt un rètol explicant que ara s'ha de sintonitzar els canals mitjançant la TDT. Escolto algun suspir de decepció. Però... BTV segueix emetent en analògic!! Punta d'audiència brutal assegurada. L'alegria dura uns minuts. Els suficients per comprovar que la televisió de Barcelona va sobreviure més temps en analògic que la televisió de Catalunya.

Arribo a casa sobre les 16:00 i el primer que faig és posar la tele. Òbviament no tinc TDT, i em sorprèn veure que encara hi ha canals que segueixen vius. Són Teletaxi, Molatv i televisió de l'Hospitalet. Ja no estic tan content que BTV aguantés més que TV3.