“De fútbol opinamos todos y todos pensamos que lo hacemos bien. Es como el sexo. ¿Escuchaste a algún tipo que dijera “No sé coger”? Por eso el dicho es: “De sexo y de fútbol opinamos todos y todos pensamos que lo hacemos bien”. Claudio Borghi (seleccionador de Xile)
A la primera jornada hi han hagut pocs gols, poc futbol, i sembla que l'hivern argentí ha congelat les idees dels jugadors. Potser quan entrin en calor, viurem nits millors. Tot i que també és veritat que molts jugadors arriben rebentats a la cita.
Messi no va ser el més desequlibrant. Però el seu problema és l'equip que l'envolta. Argentina està a anys llum del Barça. No podem criticar Messi si la resta no l'ajuda. Recordo que a Xavi li passava una cosa semblant fa uns anys amb el Barça i tothom pujava al carro dels detractors.
Neymar va donar-me la raó. És un Robinho qualsevol. Brasil necessita un davanter centre golejador. I el seus arguments creatius no em sedueixen. Ganso no convenç. Almenys el joc de la canarinha no és la quadrícula que volia imposar Dunga.
Falcao va estar desaparegut. Colòmbia té un equip molt correcte, però va jugar amb una lentitud desesperant.
Un altre que va estar absent és Nico Lodeiro. El seu problema és l'overbooking ofensiu d'Uruguai. Tres davanters centre que juguen junts. Forlan, Luis Suárez i Cavani. Cap d'ells hauria de jugar a la banda. Això genera un descontrol important. Cavani està desubicat, Suárez fa el que pot i Forlan baixa massa a rebre. Llavors Lodeiro les veu passar. Del seu primer rival, el Perú, em quedo amb el PARTIDÀS de Guerrero.
Almenys Alexis Sánchez va fer un bon partit amb Xile. L'herència que va deixar Bielsa es manté gràcies a Borghi. No van tenir sort perquè van haver de remuntar, però potser és la selecció que em da deixar millors sensacions (Tot i estar lluny del nivell habitual).
En resum, no ha estat la millor jornada inaugural. Però és la Copa Amèrica! Partits que comencen amb retard, himnes que no sonen (Molt sospitós que li passés a Brasil...), Mitges parts eternes, jugadors que no tenen pressa per començar la segona part (Acasiete va decidir canviar de botes quan tot estava a punt per començar la represa i va endarrerir encara més l'inici), àrbitres que van amb sprai per marcar el lloc on s'ha comès la falta i on s'ha de situar la barrera (una mica CSI), rètols televisius amb els segons noms dels jugadors (Nicolás Marcelo Lodeiro), etc.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada