19.5.11

Pares i Fills mítics

Feia dies que volia fer una alineació mítica. Havia pensat en una sobre pares i fills que van jugar un Mundial, i em vaig trobar el curiós cas d'en Martí Ventolrà, que va jugar amb Espanya el Mundial de 1934. El seu fill, José Ventolrà, va defensar la samarreta de Mèxic al 1970. Una simple anècdota que ha revifat quan he acabat de llegir la novel·la "Rosa de Fuego" d'Emilio Marrese.

Explica la història del Barça durant l'esclat de la Guerra Civil, i la seva gira forçada a Mèxic. En aquella expedició hi havia Martí Ventolrà, que va acabar fitxant per l'Atlante. Es va casar amb la neboda del president de Mèxic. D'aquesta relació va néixer José, el seu fill futbolista. És l'únic cas de pare i fill que han jugat un Mundial amb seleccions diferents. 



1. Miguel Reina (1966) i Pepe Reina (2006-2010)
2. Cesare Maldini (1962) i Paolo Maldini (1990-1994-1998-2002)
3. Jean Djorkaeff (1966) i Yuri Djorkaeff (1998-2002)
4. Nicolae Lupescu (1970) i Ionut Lupescu (1990-1994)
5. Pablo Forlán (1966-1974) i Diego Forlán (2002-2010)
6. Manuel Sanchís (1966) i Manuel Sanchís (1990)
7. Vladimir Weiss (1990) i Vladimir Weiss (2010)
8. Perico Alonso (1982) i Xabi Alonso (2006-2010)
9. Wlodzimierz Smolarek (1982-1986) i Euzebiusz Smolarek (2006)
10. Javier Hernández "Chícharo" (1986) i Javier Hernánez "Chícharito" (2010)
11. Martí Ventolrà (1934) i José Ventolrà (1970)

N'hi ha més, però com sempre, no hi ha lloc per a tots (Asensi, Linderoth, Montero, Verheyen o Andersson són cognoms que s'han quedat fora). Andersson el volia posar perquè el pare va jugar el Mundial 78 i els seus dos fills Patrick i Daniel també van jugar un Mundial. Però llavors una alineació sortiria amb 12 jugadors i tampoc seria just. 

També és curiós el cas del Chicharito Hernández. El seu avi, Tomás Balcázar va jugar el Mundial del 1954. Com es veu pel cognom, no és el pare del "Chícharo". És el sogre (Hi ha alguns llocs que posen que és el pare, però no us deixeu enganyar).

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Sóc un fidel seguidor de les alineacions d'aquest blog. Segueix fent-les i gràcies

Marcos ha dit...

Moltes gràcies anònim!