20.6.12

Els pitjors de l'Eurocopa



Amics, si voleu participar en qualsevol tertúlia futbolera i demostrar que sou uns grans crítics, apunteu aquest onze. Són els jugadors que pitjor paper han fet durant la primera fase de l'Eurocopa. República Txeca, Grècia i Espanya són les úniques que aporten jugadors i encara es mantenen en competició, mentre que Holanda té 4 jugadors. S'ho mereixen, perquè han fet el ridícul.

Sota pals posem Cech, que arribava de guanyar la Champions i ara està de vacances. Potser torna als quarts de final, però de moment, no para ni els taxis. Heitinga obre la línia defensiva i l'acompanyen dos irlandesos: St.Ledger i Dunne. Han rebut 9 gols en 3 partits. Més dels que ha rebut Trapattoni en tota la seva vida a les banquetes. Al lateral dret no hi ha discussió. Álvaro Arbeloa. I encara amb més motiu després que sigui el vuitè millor jugador del torneig segons aquest rànquing. El fa la germana tonta de Belén Esteban. Falta Willems. Us ensenyo una foto perquè us en feu una idea:

Té 18 anys, val. Però ha estat de llarg, el pitjor de l'Eurocopa. Se li pot atribuir la generació d'una autopista sense peatges a la banda holandesa. Encara ha tingut sort que la resta de selecció no ho ha fet gaire millor.

Mig del camp creatiu. Van Bommel, que es dedica a arribar tard a la pilota i fer sempre falta. I Xabi Alonso. Ai, Alonso. Molts me'l defenseu, i potser teniu raó. Al Madrid no ho fa del tot malament, encara que es passi els partits protestant faltes claríssimes després de cometre-les. Però amb el joc d'Espanya, veure'l sap fins i tot greu. Sembla un lluitador de sumo interpretant el Llac dels Cignes. Pobret. Falta Ninis. Un grec que tothom destaca i que quan entra al camp només vol fer passades de taló. I ni una de bé. 

Al davant, dos golejadors que junts han marcat només un gol. Van Persie, que m'ha espatllat l'alineació de la lliga fantàstica de la UEFA, i Kerzhakov. El rus és el punta que més ocasions ha tingut per fer gol. No n'ha marcat ni un. 

Aquests són els 11 jugadors que han decidit fer-nos l'Eurocopa una mica insuportable, o una mica còmica. Tot és qüestió de perspectives. En tot cas poden estar contents. Si donen un premi a actuacions lamentables, se l'emportarà un àrbitre.

Velasco Carballo