La història de la franja vermella a l'equipació de River Plate també té la seva llegenda. Durant l'època de gestació del club, alguns dels seus jugadors van sortir de festa amb camises blanques. En un moment de la nit, un d'ells va veure que sortint de la porta d'un cotxe hi havia una cinta vermella. La va agafar i se la va posar com una banda desde l'espatlla. A la resta de companys els va encantar la idea i així va néixer una de les samarretes més conegudes del món.
L'Athletic Club vestia blau i blanc, com el Blackburn Rovers. De fet, els directius de l'equip anaven a Anglaterra a comprar les samarretes. L'any 1910 calia fer una compra grossa. L'equip necessitava 50 samarretes. 25 es quedarien a Bilbao, i 25 anirien a parar a Madrid, a la "sucursal" de l'equip: L'Atlético de Madrid. Juan Elorduy va viatjar a les illes britàniques per fer la comanda. Però no hi havien samarretes del Blackburn. tornar amb les mans buides hagués estat un desastre, i aprofitant el seu pas per Southampton, va comprar les samarretes de l'equip local. Així va començar l'etapa matalassera de l'Atlético de Madrid i de l'Athletic Club.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada